Spośród innych rodzajów lakierów samochodowych lakiery 2K to błyszczące i odporne powłoki nawierzchniowe. Schną i twardnieją powoli i są wykonane z utwardzaczem.
Oferujemy lakiery 2K w różnych wersjach, z podstawowymi kolorami lub według palety kolorów lub kolorów producenta.
Skład: w branży motoryzacyjnej są to lakiery poliuretanowe akrylowe na...
> Czytaj dalejSpośród innych rodzajów lakierów samochodowych lakiery 2K to błyszczące i odporne powłoki nawierzchniowe. Schną i twardnieją powoli i są wykonane z utwardzaczem.
Oferujemy lakiery 2K w różnych wersjach, z podstawowymi kolorami lub według palety kolorów lub kolorów producenta.
Skład: w branży motoryzacyjnej są to lakiery poliuretanowe akrylowe na bazie rozpuszczalników. Żywice akrylowe zapewniają odporność na warunki atmosferyczne i trwałość. Rozpuszczalniki umożliwiają bardzo wysoki poziom połysku i szybkie schnięcie. Termin „poliuretan” odnosi się do dwuskładnikowej reakcji utwardzania.
Produkujemy również jeszcze mocniejszą mieszankę poliuretanu epoksydowo-poliestrowego pod nazwą Hi-Gloss lub Epoxy.
Po wyschnięciu, a raczej „utwardzeniu”, uzyskuje się grubą, twardą, bardzo błyszczącą i bardzo odporną powłokę.
Jakie są zalety lakieru 1K?
Odporność: ten rodzaj farby należy do najbardziej odpornych wykończeń*. Mówimy o odporności na słońce, złą pogodę (mróz, ciepło, woda), ale także na zarysowania, tarcie i uderzenia. Jeśli chodzi o odporność na różne produkty i paliwa, tylko farby dwuskładnikowe oferują doskonałą odporność.
Nakładanie farby dwuskładnikowej 2K
Normalny sposób nakładania to 2 warstwy, z czasem oczekiwania od 5 do 10 minut.
Zachowanie tego opóźnienia pozwala na desolwatację i zapobiega ryzyku kapania.
Nakładanie farby 2K za pomocą pistoletu natryskowego to delikatne ćwiczenie:
konieczne jest uzyskanie pięknej błyszczącej powierzchni jak lustro. Aby to zrobić, należy nałożyć odpowiednią ilość farby. Za mało: brak połysku / Za dużo: kapie.
Zalecane temperatury nakładania wynoszą od 15 do 25°C.
Co się dzieje, gdy temperatura jest poniżej lub powyżej tego zakresu? Jeśli temperatura jest zbyt wysoka, produkt może wyschnąć zbyt szybko, powodując skórkę pomarańczową lub utratę połysku, a co gorsza, mikropęcherzyki.
Jeśli temperatura jest zbyt niska, proces utwardzania jest spowolniony i istnieje ryzyko kapania.
Wady
Łatwo zauważyć pojawiające się wady, które są spowodowane nieostrożną aplikacją. Oto podsumowanie głównych wad z ich możliwymi przyczynami:
Kapanie: nadmiar farby 2K, zbyt wolny utwardzacz, zbyt niska temperatura
Mikropęcherzyki: uwięzione rozpuszczalniki z powodu wysokiej temperatury, nieprzestrzegania odstępów między warstwami lub braku rozcieńczenia.
Skórka pomarańczowa: brak produktu i/lub brak rozcieńczenia.
Oczywiście, aplikacja farby 2K wykonywana za pomocą pistoletu natryskowego rozpoczyna się od dokładnego wymieszania z utwardzaczem. Mieszanka musi być szybko użyta, ponieważ twardnieje. Farbę 2K nakłada się grubymi warstwami w odstępach 10 minut, jak lakier bezbarwny.
Farby poliuretanowe 2K są używane do malowania samochodów, felg lub ciężarówek. W naszym sklepie oferujemy 3 wersje farb 2K do samochodów:
Farba 2K Hi-Gloss: wysoka twardość, połysk, szybkie schnięcie
Farba 2K Besa Nato: wysoka wydajność, przylega do wszystkich powierzchni
Farba 2K Urki-VoC: wysoka wydajność i niska zawartość LZO.
Farba 2K jest wykończeniem, ponieważ jest to warstwa końcowa, tj. powłoka, która ma mieć kontakt z powierzchnią zewnętrzną.
Dwuskładnikowy :
Produkt wymaga utwardzacza. Produkt nie wysycha na powietrzu ani pod wpływem temperatury. Po dodaniu utwardzacza, czasami nazywanego katalizatorem, malarz musi zużyć produkt w ograniczonym czasie (żywotność mieszanki) (zwykle 30 minut).
Utwardzacze są zwykle dodawane w ilości 20-50% objętości lub wagi.
Trzecim składnikiem jest rozcieńczalnik, który pozwala dostosować płynność produktu RFU*.
*RFU: « Gotowy do użycia »
Rozróżnia się produkt gotowy do użycia (mieszanka farby 2K + utwardzacza + rozcieńczalnika) i czysty produkt.
Produkt jest trudniejszy do wymieszania i natryskiwania.
Odcienie metaliczne lub perłowe nie mogą być wykonane jako produkt dwuskładnikowy (z powodu ruchu pigmentu podczas suszenia).
* Desolwatacja: jest to faza po aplikacji, podczas której następuje odgazowanie rozpuszczalników, które odparowują.
Suchość w dotyku lub bezpyłowość: jest to teoretyczny czas, który wskazuje na wyschnięcie powłoki powierzchniowej farby 2K.
Całkowite wyschnięcie: jest to teoretyczny czas, który wskazuje na głębokie utwardzenie farby 2K.
Optymalne wyschnięcie: jest to maksymalne utwardzenie rdzenia wynoszące 90%, które jest osiągane po 48 godzinach do kilku dni.
Szlifowanie i polerowanie: można to zrobić po całkowitym wyschnięciu.
Zawartość ciał stałych i LZO: farba zawiera proporcję suchej masy i zmienną proporcję parującej masy podczas suszenia. Zawartość ciał stałych to stosunek ilości suchej masy pozostałej po odparowaniu rozpuszczalników. LZO to lotne składniki.
Efekt chromu dla lakieru samochodowego i motocyklowego
Lakier bazowy 1K do samochodów
Lakier do samochodów zabytkowych
Lakier do samochodów tuningowych
.
.
.
.
.