Wśród kompletnych zestawów, nie brakuje doboru kolorów i efektów, aby na nowo wynaleźć lakier rowerowy. Stardust wybrał w tej kategorii Stardust Bike najmodniejsze w tym roku produkty do malowania rowerów. Wszystko to są lakiery z profesjonalnej zabudowy:
Lakiery graficzne, czyli farby do ram rowerowych w małym formacie 125ml
Lakiery flu...
Wśród kompletnych zestawów, nie brakuje doboru kolorów i efektów, aby na nowo wynaleźć lakier rowerowy. Stardust wybrał w tej kategorii Stardust Bike najmodniejsze w tym roku produkty do malowania rowerów. Wszystko to są lakiery z profesjonalnej zabudowy:
Lakiery graficzne, czyli farby do ram rowerowych w małym formacie 125ml
Lakiery fluorescencyjne, które nadają sportowy charakter i poprawiają widoczność na drodze.
Lakiery kameleon, które bawią się reliefami ramy, aby zmienić kolory. Dostępna jest szeroka gama 34 farb rowerowych.
Lakiery holograficzne, które tworzą wielobarwne opalizujące refleksy.
Lakiery Candy, które wykorzystują przezroczystość do barwienia światła.
Bardzo specjalne lakiery (fosforyzujące, termochromowe, odblaskowe …)
Te lakiery rowerowe są dostępne w puszkach lub w sprayu.
Lakier i naklejki mają pewne znaczenie dla kolarstwa i wartości roweru, uczestnicząc w wizualnej personalizacji ramy roweru.
Malowanie na rowerze górskim lub wyścigowym pełni rolę zarówno estetyczną, jak i ochronną.
Lakier z efektem jest często pokryta warstwą podkładową, lakier i bezbarwny lakierem.
Sucha powłoka lakieru musi łączyć kilka cech towarzyszących ćwiczeniom rowerowym: musi być bardzo cienka (łącznie od 50 do 100 µm), elastyczna, wytrzymała, o gładkiej, nieadhezyjnej i wodoodpornej powierzchni.
Kolory muszą być odporne na słońce i mieć dobre krycie, aby nie przeciążać roweru (ok. 200g na sucho na wszystkie warstwy na całej ramie).
Wydajności lakierów: mówimy w gramach lub w litrach / m2, ale ponieważ dane są różne w zależności od gęstości, lepiej jest mówić w litrach.
W przypadku ramy z widelcem średnie zużycie produktu wynosi co najmniej 250 ml.
Może się to różnić w zależności od siły krycia lakieru, a także od umiejętności malarza.
Bezbarwny lakier: ostatnia faza lakierowania to taka, która nada naniesionej matowej farbie całego blasku i głębi. Zakończy malowanie i dokończy wszystkie prace dekoracyjne. Nakłada się w 2 warstwach i wymaga 1 lub 2 aerozoli lakieru lub 150 ml lakieru.
Skład: oferowane przez nas lakiery są rozpuszczalnikowe: są to akryle poliestrowe, pozwalające na wyjątkową finezję, szybkie schnięcie i optymalne ułożenie pereł. W przypadku karoserii malujemy teraz natryskowo wodorozcieńczalnymi farbami akrylowymi. Jednak w dziedzinie dostosowywania i dekorowania cykli nadal można stosować lakiery z efektami rozpuszczalnikowymi. Oferują najlepszą wydajność, najdłuższą trwałość i są kompatybilne z innymi farbami i podłożami.
Przygotowanie i malowanie różnych materiałów rowerów:
Większość ram rowerowych jest wykonana ze stali, aluminium, tytanu lub stopów węgla: wymagają one specjalnych podkładów adhezyjnych, aby zapewnić dobrą przyczepność, gdy ich podparcie zostało odsłonięte, oraz aby zapobiec łuszczeniu się lakieru.
Surowiec jest zwykle znajdowany po całkowitym wyszlifowaniu warstw lakieru lub naprawie, na przykład za pomocą włókna i mastyksu węglowego.
Jak dobrze wykonać szlifowanie?
Malowanie może być częściowe (naprawa i retusz ramy) lub częściowe. We wszystkich przypadkach konieczne jest przeszlifowanie materiałem ściernym (320 do 500), a następnie odtłuszczenie, aby móc malować zgodnie z zasadami sztuki.
Szlifowanie usuwa powierzchowną część warstwy i jej luki, usuwa połysk i stwarza dogodne warunki do przyczepności.
Szlifowanie papierem ściernym nasączonym wodą daje lepsze szlifowanie, bez zatykania papieru i bez nagrzewania. Jeśli chodzi o usłojenie, nie powinniśmy schodzić poniżej P320 lub P400 przed malowaniem (w przeciwnym razie istnieje ryzyko widocznych zarysowań) i nie wyżej niż P800 (inaczej słaby chwyt).
W miejscach trudno dostępnych zaleca się użycie gąbki ściernej.
Nakładanie każdej warstwy lakieru rowerowego do pistoletu natryskowego odbywa się wyłącznie za pomocą pistoletu natryskowego z lakierami w puszkach, aerografem (do dekoracji i szablonów) oraz aerozolem, dla tych, którzy nie mają ani pistoletu, ani kompresora. Każdy krok odbywa się zgodnie z instrukcją mieszania i stosowania.
Usuwanie lub pokrywanie naklejki:
Kleje tworzą „schody” i nieregularne powierzchnie. Wskazane jest nałożenie podkładu wypełniającego lub usunięcie naklejek na obszarach do przemalowania: Odbywa się to poprzez zeszlifowanie pokrywającego je lakieru, a następnie podgrzanie opalarką, aby pomóc się odkleić.
Jeżeli chcesz powierzyć naprawę lub całkowite pomalowanie swojego roweru profesjonaliście, wybierzesz malarza kulturystę lub malarza specjalizującego się w personalizacji roweru, jest ich coraz więcej (zobacz naszą mapę aplikatorów). W tym ostatnim przypadku demontaż / ponowny montaż, techniki nakładania naklejek oraz techniki „efektowego” malowania i lakierowania rowerów nie mają żadnych tajemnic.
Nakładanie naklejek na rower
Ten sam produkt, co w profesjonalnej puszce z lakierem, znajduje się wewnątrz lakier rowerowy w aerozolu. Spraye obejmują wszystkie rodzaje lakierów (podkład, farby z efektem i lakiery bezbarwne, nawet dwuskładnikowe).
Nawet jeśli malujesz natryskowo, rzadko używasz dwuskładnikowych lakierów błyszczących z utwardzaczem. Preferujemy podstawowe farby lakiernicze, cienkie, elastyczne i łatwe do malowania, bez kapania. Dzięki bardzo szybkiemu wysychaniu umożliwiają nakładanie kleju już po 10 minutach, a następnie lakierowanie.
Niektóre farby z efektami należy nakładać na kilka różnych warstw lub użyć podkładu jako koloru tła. Dotyczy to głównie lakierów typu kameleon, holografii, fluorescencji i lakierów perłowych. Inne, bardziej złożone efekty wciąż wymagają kilku etapów: na przykład efekt krystalizatora Candy.
Jeśli chodzi o podkład i uszczelniacz do lakieru rowerowego, to są to pierwsze kroki, kroki przygotowawcze: podkład jest potrzebny tylko wtedy, gdy rama została zdjęta, a powierzchnia jest z gołego metalu lub węgla.
Do stworzenia idealnie gładkiej powierzchni gotowej do malowania potrzebny jest podkład wyrównujący, zwany „podkładem wypełniającym” lub „wypełniaczem”. Stosuje się go na masie uszczelniającej lub na wszystkich nieregularnych lub pasiastych tłach. Jest to gruba warstwa łatwa do szlifowania.
Zatem każdy starter i starter mają inną rolę.
Wśród narzędzi i akcesoriów do malowania rowerów znajdziemy kleje i naklejki: to między lakierem bazowym a lakierem końcowym są one naklejane. U wyspecjalizowanego malarza rowerowego możesz wydrukować i wyciąć wszystkie wybrane kleje za pomocą plotera. Są one wykonane z PCV, muszą być jak najcieńsze i odporne na lakierowanie, ponieważ wszystkie lakiery zawierają rozpuszczalniki.
Moda na spersonalizowane lakiery na rowerze nie jest nowa, ale obecnie Efekty Specjalne do lakierów rowerowych są liczne, różnorodne i nowatorskie. Oferują duży wybór dostosowań, szczególnie w StardustColors. Pochodzą bezpośrednio z lakierów do samochodów i motocykli. Istnieją klasyczne „jednolite” i nieprzejrzyste kolory. Są lakiery na bazie masy perłowej i metalu, a nawet transparentne i głębokie kolory zwane „Candy”. Poniżej znajdziesz naszą ofertę lakier z efektami.
Lakier bezbarwny jest przezroczystą warstwą, która utwardza się za pomocą utwardzacza. To on zapewni powłokę, hydroizolację, ochronę ramy i jej malowanie. Specjalny lakier bezbarwny do rowerów daje matowe, satynowe lub błyszczące wykończenie.
Aby pokryć kleje PVC bez ich uszkadzania, potrzebny jest szybki lakier bezbarwny, który szybko utrwala i utwardza powierzchnię: klasyczne lakiery, które wymagają czasu do wyschnięcia, zawierają rozpuszczalniki, które mają czas i uciążliwą skłonność do reagowania klejów.
W tym celu nasze szybkie lakiery charakteryzują się bardzo dużą zawartością substancji stałych, co pozwala na lepsze wykończenie, czyli wyrównanie „schodów” oraz różnice poziomów tworzone przez naklejki i warstwy farby.
Lakiery bezbarwne o bardzo dużej zawartości części stałych są jaśniejsze, bardziej kryjące, a przede wszystkim grubsze, dzięki czemu lepiej chronią lakier przed różnymi atakami.
Czas schnięcia jest niezwykle szybki, więc możesz załadować, uniknąć rozlania i móc korzystać z roweru już po 1 godzinie.
Stardustcolors wyjaśnia, jak pomalować swój rower: jaki lakier zastosować w zależności od materiału, z którego wykonany jest rower? Jak przygotować te produkty? W jakich warunkach zaleca się nakładanie lakieru i jakie są środki ostrożności podczas użytkowania i zasady bezpieczeństwa? Jakiego narzędzia użyć do nałożenia różnych warstw lakieru?
Są to te same rodzaje lakieru, które można znaleźć na różnych rodzinach rowerów. Jeśli chcesz wiedzieć, który system lakierowania jest najcieńszy i najlżejszy oraz jak przemalować swój rower wyścigowy, przeczytaj artykuł naszego technika i wskazówki na jego temat.
Podsumowując, konieczne będzie ograniczenie liczby etapów i końcowej grubości suchego lakieru do maksimum, a mimo to specjalne efekty malarskie są nadal możliwe!
Akryle, poliester, poliuretan… ważna jest jakość, która gwarantuje wytrzymałość i trwałość. Solidność kompletu lakieru od podkładu do lakieru bezbarwnego to także a przede wszystkim spójność i przyczepność. Wreszcie, zastanawiając się, jakim lakierem pomalować swój rower, należy szczególnie zadbać o ostateczny lakier. Dowiedz się więcej z naszego artykułu na ten temat!
Dla wszystkich, którzy chcą wykonać pracę szybko i dobrej jakości, ale których niestety nie stać na demontaż poszczególnych części roweru (widelce, koła, rama, komponenty ...), skorzystaj z porady naszego malarza, kto wyjaśni Ci jak odmalować rower bez jego desmontażu, a także jak przyspieszyć proces schnięcia i jak najszybciej wrócić na drogi.
Zestaw do malowania samochodów
Zestaw do malowania motocykli
Lakiery ochronne do skuteru
Lakiery do kasku