Jak każdy warsztat blacharsko-lakierniczy wie, malowanie zderzaków jest jedną z najtrudniejszych prac do wykonania na samochodzie. Istnieją trzy powody, dla których nakładanie farby na zderzaki jest bardziej skomplikowane niż się wydaje: zderzaki są częściami plastikowymi (lakier ma bardzo słabą przyczepność), są elastyczne (lakier może pękać lu...
> Czytaj dalejJak każdy warsztat blacharsko-lakierniczy wie, malowanie zderzaków jest jedną z najtrudniejszych prac do wykonania na samochodzie. Istnieją trzy powody, dla których nakładanie farby na zderzaki jest bardziej skomplikowane niż się wydaje: zderzaki są częściami plastikowymi (lakier ma bardzo słabą przyczepność), są elastyczne (lakier może pękać lub łuszczyć się) i są narażone na wysoki poziom ścierania i rozpryskiwania.
Tworzywa sztuczne to problematyczne materiały. Trudno je malować. Istnieje wiele rodzajów tworzyw sztucznych i wszystkie reagują inaczej z farbami. W każdym razie na dolnych częściach samochodów tworzywa sztuczne PEHD, PE (polietylen o normalnej i wysokiej gęstości) i PP (polipropylen) są traktowane w ten sam sposób.
Istnieją znane techniki ich przygotowania i gruntowania, aby zapewnić dobrą przyczepność farby.
Jeśli te techniki nie będą ściśle przestrzegane, istnieje pewność, że farba odpadnie samoistnie lub po uderzeniu.
Oto nasze szybkie wskazówki dotyczące prawidłowego malowania części PP lub PE.
1/ Retuszowanie już pomalowanych części
Jeśli musimy pomalować ponownie tylko mały obszar i widzimy, że farba nie łuszczy się na krawędziach uderzenia lub zarysowań, nie mamy zamiaru zrywać powłoki, co zmusiłoby nas do ponownego wykonania całej pracy od podstaw.
Wystarczy zatem lekko przeszlifować obszar wodą, zagruntować go, pomalować, a następnie nałożyć lakier bezbarwny.
Aby uniknąć pękania na tego typu elastycznym podłożu, należy przestrzegać dwóch zasad:
unikać nakładania grubych warstw wypełniacza i podkładu
dodawać odrobinę naszego dodatku zmiękczającego (lien vers la fiche produit) (1 lub 2% to więcej niż wystarczająca ilość)
2/ Malowanie na gołym plastikowym zderzaku:
W tym przypadku należy wykonać czynności zalecane przez wszystkich producentów farb samochodowych przed nałożeniem farby na plastikowy zderzak:
« Opalać » powierzchnię palnikiem
Szorować ścierną gąbką i rozcieńczalnikami
Nakładać na zderzak podkład do plastiku
Następnie malować i pokrywać lakierem bezbarwnym z niewielką ilością środka uelastyczniającego
Oczywiście, lakier bezbarwny chroniący lakier jest na pierwszej linii przed żwirem, który stale wyrzucany jest podczas jazdy pojazdu. Czego nie należy robić, to nakładać wielu warstw i grubości lakieru bezbarwnego, ponieważ grubość nie sprawia, że lakier bezbarwny jest solidny, wręcz przeciwnie, będzie bardziej narażony na pęknięcia.
Dodanie niewielkiego procentu dodatku zmiękczającego nie tylko pozwoli na odporność na skręcanie i zginanie elastycznej części, ale także lepiej amortyzuje wstrząsy, nie powodując pęknięć: zbyt twarde lakiery bezbarwne są kruche!
Ponownie, należy unikać grubej warstwy wypełniacza lub podkładu! Ponieważ przy najmniejszym skręceniu plastiku twarda i krucha warstwa wypełniacza lub podkładu rozpadnie się. Szpachla musi po prostu znajdować się wewnątrz zarysowań, a podkład musi zostać przeszlifowany tak bardzo, jak to możliwe, aby uzyskać jak najcieńszą warstwę wypełniającą defekty.
Lakier do zacisków hamulcowych
Lakier do deski rozdzielczej
Lakier do podwozia
Lakier do lusterek bocznych
Lakier do ramy samochodu
Lakier do bloku cylindrów
.
.
.
.
.