Wśród innych rodzajów lakierów samochodowych Stardust oferuje pełną gamę lakierów samochodowych na bazie rozpuszczalników, w tym lakiery bazowe 1K.
Czym jest lakier bazowy 1K?
Przede wszystkim jest to lakier jednoskładnikowy: nie jest potrzebny utwardzacz*.
Jest to cienka farba, schnąca w temperaturze pokojowej.
Nie jest to powłoka wierzchnia: far...
Wśród innych rodzajów lakierów samochodowych Stardust oferuje pełną gamę lakierów samochodowych na bazie rozpuszczalników, w tym lakiery bazowe 1K.
Czym jest lakier bazowy 1K?
Przede wszystkim jest to lakier jednoskładnikowy: nie jest potrzebny utwardzacz*.
Jest to cienka farba, schnąca w temperaturze pokojowej.
Nie jest to powłoka wierzchnia: farbę należy szybko polakierować warstwą nawierzchniową. Ta ostatnia zapewnia ochronę lakieru.
Po wyschnięciu sucha powłoka jest matowa, cienka i elastyczna. Jej grubość wynosi od 20 do 30 µm
PAE / RFU: gotowe do użycia
W przeciwieństwie do lakierów poliuretanowych 2K, lakiery 1K można nakładać bezpośrednio i nie wymagają utwardzacza.
Oczywiście należy je rozcieńczać. Są zbyt gęste w stanie czystym.
PAE to nazwa rozcieńczonej farby, która jest gotowa do natryskiwania.
Mieszanie i rozcieńczanie:
Rozcieńczalnik do ciała jest stosowany w celu rozcieńczenia farby od 50 do 100%.
Jest przede wszystkim prosta i łatwa w aplikacji.
Produkt jest płynny, niezwykle drobny i można go bardzo ładnie nakładać cienkimi warstwami.
Trudno jest uzyskać defekty przy tego typu farbie.
Suszenie odbywa się bardzo szybko poprzez odparowanie, podczas którego farba jest idealnie gładka.
W normalnej temperaturze (20°C) można wykonać serię przejść, w odstępie maksymalnie 1 minuty.
Baza « 1K » nie wymaga utwardzacza, więc nie ma problemu z utwardzaniem ani czasem użytkowania.
Kolejną zaletą jest nieograniczone rozcieńczanie, jakie oferuje « 1K basecoat »: można ją rozcieńczyć do 50, 100 lub nawet więcej, aby uzyskać produkt o ultradrobnej konsystencji.
Cechy baz 1K są doceniane w przypadku kolorów metalicznych i perłowych: cienkość suchej warstwy pozwala na idealne płaskie rozłożenie płatków perłowych lub aluminiowych na powierzchni, co daje gładki i doskonały efekt. Ponadto niemal natychmiastowy czas schnięcia pozwala perłom lub cząsteczkom metalu zamarznąć w ich położeniu. Zapobiega to poślizgowi, który może nieuchronnie wystąpić w przypadku produktów wolno schnących, takich jak farby 2K.
Produkt musi być koniecznie lakierowany. Nakładanie matowej bazy lub farby 1K jest procesem dwuetapowym.
Czas krycia: jest to ważny punkt, który należy przestrzegać, jeśli chcesz uzyskać dobrą spójność i przyczepność między farbą 1K a jej warstwą wierzchnią. Zazwyczaj wynosi on 30 minut.
Czas desolwatacji: Jest to czas po aplikacji, który należy przestrzegać, przed pokryciem (warstwą nawierzchniową), aby umożliwić ucieczkę lotnych rozpuszczalników. Zazwyczaj jest to czas 10 minut.
Zalecana temperatura aplikacji wynosi od 15 do 25°C.
Powyżej tej temperatury czasy regeneracji i desolwatacji ulegają skróceniu. Poniżej te czasy ulegają wydłużeniu.
Będziemy mieć większą kontrolę nad farbą. Tak więc, jeśli chcesz nakleić naklejki, wykonać rysunki lub użyć szablonów i masek samoprzylepnych, musisz odczekać 1 godzinę i lekko przeszlifować papierem ściernym P500, aby umożliwić przyklejenie się warstw wierzchnich.
Hydro
Na miejscu nie oferujemy kolorów producenta w wersji samochodowej rozpuszczalnej w wodzie.
Proponujemy na miejscu spoiwo wodne do lakieru lub dwuskładnikową warstwę nawierzchniową na bazie wody. Możemy również wykonać niestandardowe odcienie zgodnie z głównymi tabelami kolorów.
Utwardzanie
Czy wiesz, że możliwe jest utwardzenie farby jednoskładnikowej? Możesz dodać od 1 do 5% dowolnego utwardzacza, aby ją utwardzić.
Efekt chromu do lakierów samochodowych i motocyklowych
Lakier 2K
Lakier do samochodów zabytkowych
Lakier do samochodów tuningowych
.
.
.
.
.