Oto kilka specjalności, które zajmują czołowe miejsce wśród wszystkich farb do elementów samochodowych: są to farby do silników, a dokładniej, do niektórych górnych i widocznych części silnika. Są to zasadniczo farby o naturalnej przyczepności do metalu i o wystarczających właściwościach, aby wytrzymać ekstremalne temperatury i warunki, którym m...
> Czytaj dalejOto kilka specjalności, które zajmują czołowe miejsce wśród wszystkich farb do elementów samochodowych: są to farby do silników, a dokładniej, do niektórych górnych i widocznych części silnika. Są to zasadniczo farby o naturalnej przyczepności do metalu i o wystarczających właściwościach, aby wytrzymać ekstremalne temperatury i warunki, którym muszą sprostać farby do bloków cylindrów.
Można zaizolować farby podkładem antykorozyjnym, który znajdzie się między powierzchnią metalu a farbą 2K, aby zapewnić maksymalną ochronę i przyczepność. Jednak większość naszych produktów wysokotemperaturowych to wykończenia, proste w użyciu, skuteczne i nie wymagające żadnego podkładu.
Czy wiesz, że to najprostsze produkty są najbardziej odporne na ciepło? Z tego powodu używamy jednoskładnikowych wykończeń wysokotemperaturowych, a nie farb 2K (te ostatnie zaczynają pękać, pęcherzyć się i czernieć powyżej 250°C).
Jak zawsze, działania przygotowawcze są warte więcej niż jakość produktu, aby zapewnić dobrą pracę, która przetrwa przez długi czas. Oto podstawowe kroki, które należy podjąć:
Krok 1: Wykonaj całkowite odtłuszczenie obszaru, który ma być malowany. Obejmuje to usunięcie wszystkich śladów lub obecności oleju, smaru, węglowodorów lub smaru. W tym celu używamy odtłuszczacza antysilikonowego lub alkoholu. Wyjątkowo możemy nawet bez wahania użyć acetonu.
Jeśli części, które mają być malowane, nie są wykonane z żelaza, należy uważać na rodzaj rozpuszczalnika i zamiast tego użyć alkoholu lub odtłuszczacza.
Krok 2: Osusz i odkurz. W razie potrzeby wyznacz granice części, które mają być malowane lub zabezpieczone klejami.
Krok 3: nasza rada, nawet jeśli farba bloku cylindrów jest przedstawiana jako kompatybilna z metalem (która?), zawsze warto nałożyć cienką warstwę podkładu do metalu (cienka i lekka warstwa jest lepsza niż kilka grubych).
Krok 4: Nałóż farbę na blok cylindrów, zaczynając od jednej lub dwóch cienkich warstw, tak jakby miała na celu zbudowanie szorstkiej warstwy przyczepności. Następnie po 5 minutach nałóż ładną grubą warstwę, która pokryje i wygładzi.
Następnie pozostaw farbę bloku cylindrów do wyschnięcia na 12 do 24 godzin przed użyciem.
Kolory zwykle wybierane do dekoracji bloku silnika to czarny, jaskrawoczerwony, żółty, a w drugiej kolejności jaskrawozielony i pomarańczowy. Wszystkie te kolory, w wersji matowej lub błyszczącej, nadają energiczny i sportowy charakter.
Zaleca się, aby zachować maksymalną powierzchnię w kolorze czarnym, ponieważ jest to kolor, który najmniej się brudzi. Zaleca się również wybór błyszczącej warstwy wierzchniej w celu łatwego czyszczenia. W przypadku wyrafinowanych i pożądanych projektów zawsze można naprzemiennie stosować obszary błyszczące i matowe.
Są wykonane z wytrzymałego tworzywa sztucznego i są naprawdę trudne do pomalowania. Tak więc, jeśli to jest Twój projekt, musisz upewnić się, że wykonasz niezbędne czynności, aby farba nie odpadła zbyt szybko.
Akcje płomieniowe palnikiem, a następnie dokładne szorowanie zielonymi gąbkami nasączonymi rozcieńczalnikiem, to najskuteczniejsze metody, aby farba przykleiła się do plastiku.
Jeśli farby mają być nakładane na obszary, które stają się bardzo gorące, należy uważać na wybór odpowiednich farb, tj. farb o bardzo wysokiej temperaturze (300 lub 700°C), dla których wybór kolorów jest bardziej ograniczony. Prawda jest taka, że zewnętrzne powierzchnie silnika rzadko osiągają i przekraczają 150°C, co pozwala na stosowanie konwencjonalnych farb, a zatem znacznie szerszy wybór kolorów.
Farba do zacisków hamulcowych
Farba do deski rozdzielczej
Farba do podwozia
Farba do lusterek bocznych
Farba do ram samochodów
Farba do zderzaków
.
.
.
.
.